Цветелина Джонева в интервю за Капитал Кариери: Важно е кандидатите да са наясно с позицията и да вземат информирано решение

31 октомври 2016
Цветелина Джонева в интервю за Капитал Кариери: Важно е кандидатите да са наясно с позицията и да вземат информирано решение

Цветелина Джонева в интервю за Капитал Кариери: Важно е кандидатите да са наясно с позицията и да вземат информирано решение

31 октомври 2016

В поредицата "Моят идеален кандидат за работа" ви представяме изискванията на специалистите по подбор от утвърдени компании, работещи в България, към техните бъдещи служители. Днес ви срещаме с Цветелина Джонева, директор на дирекция "Човешки капитал" във финансовата компания "Изи кредит".


Какви кандидати търсите в момента и по какъв начин успявате да ги намерите?
- Като една от водещите финансови институции в България и голям работодател с над 3 500 кредитни консултанти и служители, ние се стремим да привличаме хора, които имат потенциал за развитие. Те трябва да са предприемчиви, отговорни и способни да работят в екип. Може да се каже, че сме атрактивни за кандидатите поради естеството, динамиката и развитието на нашия бизнес, свързан с потребителско микрокредитиране, предоставяно от кредитни консултанти в дома на клиента. 

Кредитният консултант всъщност е лицето на нашия бизнес и се оказва една от най-популярните позиции при нас. Същността на ролята се изразява в консултиране на потребители и отговорно представяне на нашите продукти и услуги. С нея може да се генерира основен или допълнителен доход, като се срещат много нови хора всеки ден, на които се помага, осигурявайки им достъп до финансови услуги.

А от какви кандидати очаквате да имате нужда в бъдеще? 
- Очакваме търсени позиции да бъдат тези на специалисти за управление на проекти и процеси, финансови анализатори и експерти по международно бизнес развитие. Вече повече от 11 години развиваме успешно бизнес модела си в страната, като оперираме успоредно и на пет външни пазара в Европа. Като цяло се стремим да подбираме талантливи и ангажирани кандидати с опит, качества и квалификация, които биха допринесли за разрастването ни. 

Какви са изискванията ви към CV-то и мотивационното писмо на кандидатите? 
- Добри впечатления правят CV-та, които са структурирани, кратки, при това с конкретно описани реални задължения и функции на кандидатите. Нямаме изискване за мотивационно писмо, освен ако това не е пряко обвързано с позицията, за която се кандидатства.

А какви CV-та и мотивационни писма бихте отхвърлили?
- Неприемливи за нас са CV-та, които са неясни, неструктурирани, видимо прекопирани. Също така, не бихме оценили положително мотивационни писма, които са написани "по образец". 

Как протича интервюто за работа във вашата компания?
- Подхождаме по различен начин, в зависимост от функцията. Имаме богата палитра от позиции предвид това, че компанията ни се състои от централен офис и голяма търговска структура. При по-специфичните подбори прилагаме интервю за компетенции, както и технически казуси според спецификата на позицията. Понякога използваме и центрове за оценка и тестове. В търговската ни структура например поощряваме разнообразието, тъй като за нас ефективното сработване на различни хора и индивидуалности е печеливша комбинация. 

Имате ли изисквания към облеклото?
- Облеклото и впечатлението от кандидата са важни, имайки предвид, че работата ни е свързана ежедневно с обслужване на клиенти. Всички го осъзнаваме и имаме подходящ за дейността ни начин на обличане, без да формализираме конкретни изисквания или дрескод. 

Кое е по-важно за вас – квалификацията или характера на кандидата?
- За нас от първостепенно значение е потенциалът на кандидата. След това идват личностните качества, образование и квалификация, които трябва да са в унисон с фирмената ни култура и предпоставките за успешно справяне с ролята. 

Какви умения трябва да демонстрира той или тя, за да ви впечатли?
- Интересуват ни познанията за позицията и ангажираността по време на процеса на подбор. Това ни дава представа доколко кандидатът е разбрал спецификата на позицията и компанията, където кандидатства за работа, и дали наистина проявява интерес. 

А какво в никакъв случай не трябва да прави по време на интервюто?
- Оценяваме индивидуалните различния, но определено кандидатът не трябва да бъде агресивен или арогантен. 

Какви въпросите задавате най-често и какви отговори очаквате да чуете?
- "Кой е за вас най-интересният и вдъхновяващ проект или задача, в който/коятосте участвали?" При задаването му кандидатът променя израза на лицето си и в него нахлуват неподправени емоции, които са от значение при анализа на неговото представяне. В такъв момент може да усетиш къде е най-голямата сила на един кандидат, кое е това нещо, което го зарежда с енергия, какво би искал той или тя да прави.

А какви въпроси очаквате да задава или да не задава кандидатът?
- Очакваните въпроси са: Какви са отговорностите на позицията? Какъв е екипът и каква е възможността за развитие? Не очакваме неочаквани въпроси, защото всеки кандидат е различен, индивидуален и има свое виждане, което предполага винаги въпрос, на който ние сме длъжни да отговорим. За нас е важно кандидатите да са наясно с обхвата на бъдещата позиция и да вземат информирано решение, защото отговарянето на очакванията е ключово за изграждането на ангажиран и удовлетворен екип. 

Още новини
Предишна
Спечелилите клиенти от промоцията „Кредит Пенсионер“ вече са 40
26 октомври 2016
Изи Кредит не спира да радва своите клиенти. Тази седмица отново изтеглихме 5-ма клиенти, които се с...
Следваща
Изи Кредит раздаде 45 телевизора от промоцията „Кредит Пенсионер“
03 ноември 2016
Днес 2-ри ноември, на случаен принцип, бяха изтеглени имената на последните щастливци, които ще полу...